![](https://dblp1.uni-trier.de/img/logo.ua.320x120.png)
![](https://dblp1.uni-trier.de/img/dropdown.dark.16x16.png)
![](https://dblp1.uni-trier.de/img/peace.dark.16x16.png)
Остановите войну!
for scientists:
![search dblp search dblp](https://dblp1.uni-trier.de/img/search.dark.16x16.png)
![search dblp](https://dblp1.uni-trier.de/img/search.dark.16x16.png)
default search action
Mensch und Computer 2021, Ingolstadt, Germany - Workshops
- Carolin Wienrich, Philipp Wintersberger, Benjamin Weyers:
Mensch und Computer 2021 - Workshopband, Ingolstadt, Germany, September 5-8, 2021. Gesellschaft für Informatik e.V. 2021 - Uwe Holzhammer, Maximilian Josef Lenz, Andreas Riener, Manuel Schweizer, Robin Tutunaru:
1st Workshop on "User Experience for Sustainability in the Age of Automated Driving and Electromobility". - Daniel Roth, Iana Podkosova, Niels Christian Nilsson, Alexander Kulik, Gerd Bruder:
3rd Workshop on User-Embodied Interaction in Virtual Reality (UIVR). - Luigi Lo Iacono, Hartmut Schmitt, Svenja Polst, Andreas Heinemann:
7. Usable Security und Privacy Workshop. - Tilo Mentler, Christian Reuter, Simon Nestler, Marc-André Kaufhold, Michael Herczeg, Jens Pottebaum:
8th Workshop Mensch-Maschine-Interaktion in sicherheitskritischen Systemen: Ausnahmezustand. - Andreas Riener, Bastian Pfleging, Henrik Detjen, Michael Braun, Jakob Peintner:
9th Workshop Automotive HMIs: Natural and Adaptive UIs to Support Future Vehicles. - Tim Driesen-Micklitz, Adrian Merker, Alexander Stocker, Michael Fellmann, Carsten Röcker:
Akzeptanz von Fahrerassistenzsystemen - Eine qualitative Analyse und Konzeptualisierung von Probanden-Empfindungen. - Hendrik Heuer
:
Audit, Don't Explain - Recommendations Based on a Socio-Technical Understanding of ML-Based Systems. - Selver Softic, Egon Lüftenegger, Aleksandar Stojic:
Collaborative Manufacturing Process Redesign Using Sentiment Analysis. - Marc-Julian Fleck, Nicola Marsden:
Contextual design of an novel elderly-centered system for video-based communication. - Marc-André Kaufhold, Jennifer Fromm, Thea Riebe, Milad Mirbabaie, Philipp Kühn, Ali Sercan Basyurt, Markus Bayer, Marc Stöttinger, Kaan Eyilmez, Reinhard Möller, Christoph Fuchß, Stefan Stieglitz, Christian Reuter:
CYWARN: Strategy and Technology Development for Cross-Platform Cyber Situational Awareness and Actor-Specific Cyber Threat Communication. - Oghenemaro Anuyah, William Fine, Ronald A. Metoyer:
Design Decision Framework for AI Explanations. - Franziska Hannß, Mathias Müller, Dietrich Kammer:
Designing Interfaces for Elastic Displays Using Workshop and Prototyping Methods. - Philipp Sykownik, Maic Masuch:
Developing a Framework for Designing Augmentations of Social Touch in Multiuser Virtual Reality. - Francesca Sonntag
, Ramian Fathi
, Frank Fiedrich:
Digitale Lageerkundung bei Großveranstaltungen: Erweiterung des Lagebildes durch Erkenntnisse aus sozialen Medien. - Rüdiger Heimgärtner:
Durchführung von HCD Prozessassessments. - Roland H. Steinegger, Anna Zinßer:
Erfahrungen bei der UX-getriebenen Entwicklung Privatsphäre-schonender Anwaltssoftware. - Jessica Kollmorgen, Anna-Lena Meiners, Martin Schrepp, Jörg Thomaschewski
:
Ermittlung relevanter UX-Faktoren je Produktkategorie für den UEQ+. - Mario Avramidis, Christiane Kellner, Josefine Staudt, Verena Zimmermann
, Nina Gerber:
Evaluating a Smart Car Interface in Terms of Usability, User Experience and User Acceptance. - Benjamin Berens, Lukas Aldag, Melanie Volkamer:
Evaluation der interaktiven NoPhish Präsenzschulung. - Dominik Oelfin, Martin Schrepp:
Evaluation of Anticipated User Experience. - Tim Schrills, Leon Schmid, Hans-Christian Jetter, Thomas Franke:
An Explainability Case-Study for Conversational User Interfaces in Walk-Up-And-Use Contexts. - Iris Gräßler, Jens Pottebaum, Daniel Roesmann, Nils Mandischer
, Marius Gürtler, Mathias Hüsing, Burkhard Corves:
Fähigkeitsorientierte Aufgabenzuordnung für die Mensch-Roboter-Kollaboration in sicherheitskritischen Einsatzsituationen. - Athanasios Mazarakis, Sophie Jent, Thomas Voit:
Gam-R - Gamification Reloaded. - Walter Hower:
Game-Design: Das Mathe-Bootcamp. - Anna-Magdalena Krauß
, Dennis Wittchen
, Dietrich Kammer, Georg Freitag:
A head-based vibrotactile compass for cyclists. - Torben Volkmann, Nicole Jochems:
Historytelling als Produkt und Prozess zur partizipativen Technikentwicklung. - Anna Christina Weigand, Daniel Lange, Maria Rauschenberger:
How can Small Data Sets be Clustered? - Martin Schrepp, Heike Sandkühler, Jörg Thomaschewski:
How to create short forms of UEQ+ based questionnaires? - Patrick Grüneberg:
Institutionalizing the integration of patient and clinical needs in the design process of medical technologies. - Alarith Uhde
, Stefan Tretter
, Pia von Terzi
, Marion Koelle, Sarah Diefenbach, Marc Hassenzahl:
Interaction in the Public: Aesthetics, Social Acceptability, and Social Context. - Mohamed Lakbir, Serkan Akyildiz, Pulkit Gupta, Marlyse Afola, Leonie Nora Sieger
:
An interface for increasing users' understanding of smart home systems using gamification. - Heimo Gursch, Harald Ganster, Alfred Rinnhofer, Georg Waltner, Christian Payer, Christian Oberwinkler, Reinhard Meisenbichler, Roman Kern:
KI-Waste - Combining Image Recognition and Time Series Analysis in Refuse Sorting. - Ingmar S. Franke, Annika Elze, Rainer Groh, Christian Steinmann:
Konzeption und Umsetzung von Lehr- und Lernszenarien unter Verwendung einer prototypischen 3D-Tafel - als Beitrag innovativer digitaler Medien in Schulen. - Monika Pröbster, Claudia Herling, Nicola Marsden:
MAKEitREAL - Die partizipative Entwicklung von Makerspaces für Mädchen. - Johannes Sautter
, Daniel Ziegler, Patrick Drews
, Andreas Münzner, Joel Kirchner:
Neue Technologien und sicherheitskritische Mensch-Technik-Interaktion in der Rettungskette: Plädoyer für eine frühe Berücksichtigung von Innovationshemmnissen in der Entwicklung. - Johannes Schleith, Nina Hristozova, Brian Cechmanek, Carolyn Bussey, Leszek Michalak:
Noise over Fear of Missing Out. - Benedikt Loepp
:
On the Convergence of Intelligent Decision Aids. - Mirko Tobias Schäfer, Nelly Clausen:
Participatory Data Ethics. - Katja Antonia Rießenberger:
Participatory Design and the Divide between Developers and Older Adults. - Alexandra Hofmann:
Partizipation im Kontext virtueller Psychoedukation. - Henrik Mucha, Franzisca Maas, Claude Draude, Julia Stilke, Juliane Jarke, Andreas Bischof, Nicola Marsden, Arne Berger, Sara Wolf, Sandra Buchmüller, Susanne Maaß:
Partizipative & sozialverantwortliche Technikentwicklung. - Stefanie Büchner:
Partizipative Datenexplorationen und Data Driven Decision Making - Organisationssoziologische Herausforderungen partizipativer Datennutzung im öffentlichen Sektor. - Jasmin Haunschild, Christian Reuter:
Perceptions of Police Technology Use and Attitudes Towards the Police - A Representative Survey of the German Population. - Aditya Dandekar
, Lesley-Ann Mathis, Bastian Pfleging:
A Platform for Rapid Prototyping and Evaluation of Concepts for Interactive In-Vehicle Displays for Automated Vehicles. - Peter Sörries, Claudia Müller-Birn, Katrin Glinka
, Franziska Boenisch, Marian Margraf, Sabine Sayegh-Jodehl
, Matthias Rose:
Privacy Needs Reflection: Conceptional Design Rationales for Privacy-Preserving Explanation User Interfaces. - Martin Schrepp, Jörg Thomaschewski:
Quantitative Messung von User Experience. - Milda Norkute
:
The Role of Explanations of AI Systems: Beyond Trust and Helping to Form Mental Models. - Manfred Rosenberger, Michael Fellmann, Alexander Richter, Alexander Stocker, Michael Schmeja, Stelios Andreas Damalas:
Smart Collaboration: Mitarbeiter-zentrierte Informationssysteme in der Produktentstehung. - Julia Hermann, Carolin Straßmann, Aysegül Dogangün, Simone Roth, Sabrina C. Eimler:
Soziale Roboter in städtischen Einrichtungen des Ruhrgebiets: Eine partizipative Projektkonzeption. - Henrik Berndt, Michael Herczeg:
Stufenbasierte Automation für Aufgaben der Leitungskräfte des Rettungsdienstes. - Sarah Delgado Rodriguez, Sarah Prange, Florian Alt:
Take Your Security and Privacy Into Your Own Hands! Why Security and Privacy Assistants Should be Tangible. - Martin Kocur
, Niels Henze, Valentin Schwind
:
Towards an Investigation of Avatars' Sweat Effects during Physical Exertion in Virtual Reality. - Daniel Buschek, Benedikt Loepp
, Hanna Hauptmann, Wolfgang Wörndl:
UCAI 2021:Workshop on User-Centered Artificial Intelligence. - Meinald T. Thielsch, Gerrit Hirschfeld:
Unaufmerksamkeit, Faking, Speedster... Kontrolle der Datenqualität in User Experience Befragungen. - Anne Weibert, Konstantin Aal, Tanja Ertl:
Und alle können das dann lesen...: von der partizipativen Entwicklung eines Spiels über die Rolle(n) von Technik in unserem Alltag. - Franzisca Maas, Sara Wolf:
Und dann kam Corona: Ein Technikentwicklungsprojekt zwischen Partizipation und Wirklichkeit. - Katharina Hammel, Cornelia Schade, Antonia Stagge, Sam Toorchi Roodsari:
User Experience von Serious Games - Spielentwicklung entlang der Emotionen und Bedürfnisse zukünftiger Nutzer:innen. - Johannes Sautter
, Volker Kraft, Hans-Christian Schmitz, Fatma Cetin, Jennifer Krauß, Matthias Offterdinger, Philipp Müller, Simon Matthias Kupjetz, Rebecca Nell, Alisa Schofer, Alica Dietzel, Jill Ann Theobald, Ebru Goezcueler, Zana Vrhovac:
Ein Vorgehensmodell zur Etablierung eines Resilience Data Space als dezentrale Datenbasis für die sichere Gesellschaft am Beispiel von MANV-Übungsdaten. - Jonas Manske:
Welche Spiel-Design-Elemente wirken am Arbeitsplatz? - Untersuchung der spielerischen Erfahrung zur Entwicklung von Spiel-Design-Elementen. - Andreas Bischof, Juliane Jarke, Christian Pentzold, Claudia Stolle, Matthias Zündel:
Wie kann partizipative Wissenschaftskommunikation einer alternden digitalen Gesellschaft dienen? - Vera Schmitt, Maija Poikela, Sebastian Möller
:
Willingness to Pay for the Protection of Different Data Types. - Tamara von Sawitzky, Philipp Wintersberger, Andrii Matviienko, Andreas Löcken, Andreas Riener, Florian Michahelles:
Workshop on Intelligent Cyclist Support Systems and Applications. - Andreas Riegler, Andreas Riener, Clemens Holzmann:
Workshop on Mixed Reality Applications for In-Vehicle Experiences in Automated Driving. - Henrik Mucha:
The World from My Bedroom: A Collection of Thoughts on Co-Design Through Screens. - Michael Fellmann, Benjamin Nast
, Jannik Knoblich, Marcus Triller, Henning Hummert, Michael Poppe, Bernd Marcus:
Zur Einführung von Innovations- und Ideenmanagementwerkzeugen in Unternehmen.
![](https://dblp1.uni-trier.de/img/cog.dark.24x24.png)
manage site settings
To protect your privacy, all features that rely on external API calls from your browser are turned off by default. You need to opt-in for them to become active. All settings here will be stored as cookies with your web browser. For more information see our F.A.Q.